Kontakt kundeservice

Åpningstider hverdager: 08:00 - 16:00

Ofte stilte spørsmål

Bestilling

  • Hvilke type varer kan jeg bestille?

    Vi leverer et stort utvalg vare innen tørr-, fersk- og frysevare, is, non-food, emballasje, frukt og grønt, vin og brennevin, melkeprodukter og mineralvann.

  • Hvor bestiller jeg varer?

    Flere kunder i servicemarkedet forholder seg til egne innkjøpsportaler, avhengig av hvilken kjede de er tilknyttet.

    For bestilling av frukt, smurte baguetter, sushi, blomster og utvalgt fisk, logger du på Fruktnett. For øvrige varer logger du på ASKO netthandel.

  • Jeg rakk ikke bestillingsfristen, hva nå?

    Kontakt kundeservice for å høre hvilke muligheter du har.

    Vi ønsker å være behjelpelig så langt det lar seg gjøre, men ber om forståelse for at det noen ganger er vanskelig å løse av praktiske årsaker.

  • Hvilke innkjøpsavtale og kjederettighet har jeg?

    Kontakt markedsansvarlig, så finner de det ut for deg. Du finner kontaktinformasjon lenger nede på siden.

  • Hvor finner jeg ordrebekreftelse?

    Avhengig av hvor du har bestilt varer, finner du ordrebekreftelse ved å logge inn på enten ASKO netthandel eller Fruktnett. Vi sender også en digital pakkseddel for hver leveranse.

Leveranse

  • Når får jeg varene levert?

    Varene dine blir levert i henhold til avtalt leveringstid. Om du har bestilt varer i ASKO netthandel finner du leveringstider ved å logge inn på deres sider.

  • Jeg har ikke mottatt varene til avtalt tid, hva gjør jeg?

    Kontakt kundeservice. Vi har stor forståelse for viktigheten av at vareleveringen skjer til avtalt tid. Vi gjør vårt beste for å informere i god tid om vi ser at det blir forsinkelser.

  • Det er snart "rød dag", hvor finner jeg informasjon om leveranse?

    Vi sender deg informasjon angående levering senest tre uker før perioden, slik at du har god tid til å planlegge din ordre.

  • Jeg vil endre leveringsavtalen min, hvordan gjør jeg det?

    For å endre leveringsavtalen tar du kontakt med markedsansvarlig. Du finner kontaktinformasjon lenger nede på siden.

  • Har jeg noe ansvar under varelevering?

    For at vareleveringen skal være mest mulig effektiv for begge parter, bør du være til stede, samt sørge for ryddig og god tilgang til lageret. Dette for å sikre kvalitet og en ubrutt kjølekjede. Eventuell retur skal være klargjort. Når varene er levert overtar du ansvaret.

Øvrig

  • Hva er NG-Flyt?

    NG-Flyt er automatisk varebestilling for dagligvarebutikker. Innkjøpssystemet baseres på en prognose som forutsetter at beholdningen i butikken er korrekt. Det er på forhånd avtalt en volumfordeling mellom grossist, butikk og NG-Flyt. Eventuelle endringer på volumfordeling må koordineres med markedsansvarlig, for at systemet skal fungere optimalt.

  • Hvordan leverer jeg restemballasje?

    Vi benytter oss av løsningen KING (Kildesortering i NorgesGruppen). Denne løsningen benytter etiketter med strekkode som du kan skrive ut fra Consignor, der du logger inn med kundenummer for ASKO netthandel både som brukernavn og passord. Du lese mer om håndtering av pantegods på Infinitum.

  • Varen jeg mottok var ikke som forventet, hvordan reklamerer jeg?

    Dette beklager vi, og skal selvsagt få ordnet opp i det snarest.


    Om det gjelder frukt og grønt finner du reklamasjonsskjema på Fruktnett, og tilsvarende på ASKO netthandel.

  • Hvordan får jeg en fakturakopi?

    Kontakt kundeservice, så sender de deg en fakturakopi.

Kontaktpersoner Engros

Kjetil Langvatn

Markedssjef DagligvarerTlf: 915 42 685

Svein Aarseth

Markedssjef ServeringTlf: 913 85 778

Ivar Haugen

VarestrømskoordinatorTlf: 913 05 433

Anders Sunde

KundeserviceTlf: 701 98 100

Camilla Rabben Midtgård

KundeserviceTlf: 701 98 100

Andre Sunde

KundeserviceTlf: 701 98 100

Magnus Hegle

NetthandelansvarligTlf: 481 51 008

Jan-Erik Bårdsgjære

Markedskonsulent ServeringTlf: 907 63 567

Kontaktpersoner Eiendom

Albert Aarøe

EiendomsforvalterTlf: 958 77 987

Marianne Giørtz

EiendomsforvalterTlf: 905 53 506

Kart & Adresse

H.I. Giørtz Sønner AS
Sjukenesstranda 100
6037 Eidsnes
Norway
Sentrabord: +47 70 19 81 00
Generell e-post: hig.sentral@asko.no
NO 936 710 379 MVA